Wyprawka szkolna 2015/2016
Informujemy o możliwości skorzystania z pomocy na dofinansowanie zakupu podręczników szkolnych w ramach Rządowego programu pomocy uczniom w 2015 r. – „Wyprawka szkolna”. Wnioski należy składać do dyrektorów szkół do dnia 9 września 2015 r. włącznie.
Pomoc przysługuje:
- Dzieciom z rodzin spełniających kryterium dochodowe (dochód na osobę w rodzinie nie większy niż 574,00 zł) – dotyczy uczniów klas III szkół podstawowych (kwota dofinansowania do 225 zł), klas IV technikum (kwota dofinansowania do 445 zł).
- Uczniom z rodzin nie spełniających kryterium dochodowego, ale znajdujących się
w szczególnie trudnej sytuacji z powodu ubóstwa, zdarzenia losowego lub innych okoliczności, na podstawie decyzji dyrektora szkoły – dotyczy uczniów klas III szkół podstawowych (kwota dofinansowania do 225 zł), klas IV technikum (kwota dofinansowania do 445 zł) przy czym liczba uczniów, którym zostanie udzielona pomoc nie może przekroczyć w gminie Warka 5% ogólnej liczby uczniów ww. klas. - Uczniom słabowidzącym, niesłyszącym, słabosłyszącym, z niepełnosprawnością ruchową,
w tym afazją, z autyzmem, w tym zespołem Aspergera, z upośledzeniem umysłowym
w stopniu lekkim, umiarkowanym lub znacznym oraz uczniom z niepełnosprawnościami sprzężonymi w przypadku, gdy jedną z niepełnosprawności jest niepełnosprawność wymieniona wyżej, posiadającym orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego – dotyczy uczniów klas III, V oraz VI szkół podstawowych, klas II-III gimnazjum oraz szkół ponadgimnazjalnych (szczegółowe kwoty dofinansowania
http://men.gov.pl/wp-content/uploads/2015/04/wyprawka-szkolna-2015a.pdf ).
- Uczniom z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym i znacznym z klas I
i II szkoły podstawowej w przypadku, gdy nie będą korzystać z podręcznika z zakresu edukacji: polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej i społecznej, zapewnionego przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania (szczegółowe kwoty dofinansowania http://men.gov.pl/wp-content/uploads/2015/04/wyprawka-szkolna-2015a.pdf ).
Wymagane dokumenty
Wniosek składa się do dyrektora szkoły, do której uczeń będzie uczęszczał w roku szkolnym
2015/2016, w terminie do 9 września 2015 r.
Do wniosku należy dołączyć:
- zaświadczenie o wysokości dochodów (w uzasadnionych przypadkach do wniosku można dołączyć - zamiast zaświadczenia o wysokości dochodów - oświadczenie o wysokości dochodów);
- w przypadku ubiegania się o pomoc dla ucznia, którego rodzina korzysta ze świadczeń rodzinnych w formie zasiłku rodzinnego lub dodatku do zasiłku rodzinnego, można przedłożyć – zamiast zaświadczenia o wysokości dochodów – zaświadczenie o korzystaniu ze świadczeń rodzinnych w formie zasiłku rodzinnego lub dodatku do zasiłku rodzinnego);
- w przypadku ubiegania się o pomoc dla ucznia niepełnosprawnego zamiast zaświadczenia
o wysokości dochodów - należy dołączyć kopię orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego wydanego przez publiczną poradnię psychologiczno-pedagogiczną, w tym poradnię specjalistyczną; - w przypadku ubiegania się o pomoc dla ucznia pochodzącego z rodziny niespełniającej kryterium dochodowego, do wniosku zamiast zaświadczenia o wysokości dochodów – należy dołączyć uzasadnienie.
- w każdym przypadku - dowód zakupu podręczników.
W przypadku zakupów indywidualnych dowodem zakupu podręczników jest faktura VAT wystawiona imiennie na ucznia, rodzica (prawnego opiekuna, rodzica zastępczego), rachunek, paragon lub oświadczenie o zakupie podręczników. W przypadku zakupu podręczników dla grupy uczniów koszty zakupu podręczników są zwracane rodzicom uczniów (prawnym opiekunom, rodzicom zastępczym) lub pełnoletnim uczniom po przedłożeniu potwierdzenia zakupu zawierającego w szczególności: imię i nazwisko ucznia, klasę, do której uczeń będzie uczęszczał, adres szkoły, wykaz zakupionych podręczników, kwotę zakupu, datę zakupu
i czytelny podpis podmiotu dokonującego zakupu (np. przedstawiciela rady rodziców). Potwierdzenie wystawia podmiot dokonujący zakupu (np. rada rodziców), na podstawie faktury VAT i listy uczniów, dla których zakupiono podręczniki.
Zgodnie z harmonogramem realizacji Programu zwrot kosztu zakupu podręczników szkolnych przez dyrektorów szkół ma nastąpić do dnia 20 listopada 2015 r.
Rodzicu pamiętaj – składając wniosek o dofinansowanie podręczników musisz w nim podać przeciętny miesięczny dochód na członka rodziny ZA ROK 2013.
Wnioski do pobrania:
- Wniosek o przyznanie dofinansowania zakupu podręczników- dotyczy uczniów spełniających kryterium dochodowe i tych, którzy je przekraczają. (24.13 KB)
- Wniosek dla ucznia niepełnosprawnego (23.64 KB)
Wnioski są również do pobrania w szkołach, do których uczniowie będą uczęszczali w roku szkolnym 2015/2016.
Szczegółowe informacje dotyczące realizacji Programu znajdziecie Państwo:
- w Rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 23 czerwca 2015 r. w sprawie szczegółowych warunków udzielania pomocy finansowej uczniom na zakup podręczników i materiałów edukacyjnych (Dz. U. z 2015 r. poz. 938)
- w zarządzeniu Burmistrza Warki z dnia 14 sierpnia 2015 r. http://warka.bipgminy.pl/public/?id=149237
na stronie Ministerstwa Edukacji Narodowej
http://men.gov.pl/pl/finansowanie-edukacji/wyprawka-szkolna